|
1
|
అభయం సత్త్వ-సంశుద్ధిః జ్ఞాన-యోగ-వ్యవస్థితిః ।
దానం దమశ్చ యజ్ఞశ్చ స్వాధ్యాయస్తప ఆర్జవం ॥ |
|
2
|
అహింసా సత్యమక్రోధః త్యాగః శాంతిరపైశునం ।
దయా భూతేష్వలోలుత్వం మార్దవం హ్రీరచాపలం ॥ |
|
3
|
తేజః క్షమా ధృతిః శౌచం అద్రోహో నాతి-మానితా ।
భవంతి సంపదం దైవీం అభి-జాతస్య భారత ॥ |
|
4
|
డంభో దర్పోఽభి-మానశ్చ క్రోధః పారుష్యమేవ చ ।
అజ్ఞానం చాభి-జాతస్య పార్థ సంపదమాసురీం ॥ |
|
5
|
దైవీ సంపద్ విమోక్షాయ నిబంధాయాఽసురీ మతా ।
మా శుచః సంపదం దైవీం అభి-జాతోఽసి పాండవ ॥ |
|
6
|
ద్వౌ భూత-సర్గౌ లోకేఽస్మిన్ దైవ ఆసుర ఏవ చ ।
దైవో విస్తరశః ప్రోక్తః ఆసురం పార్థ మే శృణు ॥ |
|
7
|
ప్రవృత్తిం చ నివృత్తిం చ జనా న విదురాసురాః ।
న శౌచం నాపి చాఽచారో న సత్యం తేషు విద్యతే ॥ |
|
8
|
అసత్యమప్రతిష్ఠం తే జగదాహురనీశ్వరం ।
అపరస్పర-సంభూతం కిమన్యత్ కామ-హైతుకం ॥ |
|
9
|
ఏతాం దృష్టిమవష్టభ్య నష్టాత్మానోఽల్ప-బుద్ధయః ।
ప్రభవంత్యుగ్ర-కర్మాణః క్షయాయ జగతోఽహితాః ॥ |
|
10
|
కామమాశ్రిత్య దుష్పూరం డంభ-మాన-మదాన్వితాః ।
మోహాద్ గృహీత్వాఽసద్-గ్రాహాన్ ప్రవర్తంతేఽశుచి-వ్రతాః ॥ |
|
11
|
చింతామపరి-మేయాం చ ప్రళయాంతాముపాశ్రితాః ।
కామోప-భోగ-పరమాః ఏతావదితి నిశ్చితాః ॥ |
|
12
|
ఆశా-పాశ-శతైర్బద్ధాః కామ-క్రోధ-పరాయణాః ।
ఈహంతే కామ-భోగార్థం అన్యాయేనార్థ-సంచయాన్ ॥ |
|
13
|
ఇదమద్య మయా లబ్ధం ఇమం ప్రాప్స్యే మనో-రథం ।
ఇదమస్తీదమపి మే భవిష్యతి పునర్ధనం ॥ |
|
14
|
అసౌ మయా హతః శత్రుః హనిష్యే చాపరానపి ।
ఈశ్వరోఽహమహం భోగీ సిద్ధోఽహం బల-వాన్ సుఖీ ॥ |
|
15
|
ఆఢ్యోఽభిజన-వానస్మి కోఽన్యోఽస్తి సదృశో మయా ।
యక్ష్యే దాస్యామి మోదిష్య ఇత్యజ్ఞాన-విమోహితాః ॥ |
|
16
|
అనేక-చిత్త-విభ్రాంతా మోహ-జాల-సమావృతాః ।
ప్రసక్తాః కామ-భోగేషు పతంతి నరకేఽశుచౌ ॥ |
|
17
|
ఆత్మ-సంభావితాః స్తబ్ధాః ధన-మాన-మదాన్వితాః ।
యజంతే నామ యజ్ఞైస్తే డంభేనావిధి-పూర్వకం ॥ |
|
18
|
అహం-కారం బలం దర్పం కామం క్రోధం చ సంశ్రితాః ।
మామాత్మ-పర-దేహేషు ప్రద్విషంతోఽభ్యసూయకాః ॥ |
|
19
|
తానహం ద్విషతః క్రూరాన్ సం-సారేషు నరాధమాన్ ।
క్షిపామ్యజస్రమశుభాన్ ఆసురీష్వేవ యోనిషు ॥ |
|
20
|
ఆసురీం యోనిమాపన్నా మూఢా జన్మని-జన్మని ।
మామప్రాప్యైవ కౌంతేయ తతో యాంత్యధమాం గతిం ॥ |
|
21
|
త్రి-విధం నరకస్యేదం ద్వారం నాశనమాత్మనః ।
కామః క్రోధస్తథా లోభః తస్మాదేతత్ త్రయం త్యజేత్ ॥ |
|
22
|
ఏతైర్విముక్తః కౌంతేయ తమో-ద్వారైస్త్రిభిర్నరః ।
ఆచరత్యాత్మనః శ్రేయః తతో యాతి పరాం గతిం ॥ |
|
23
|
యః శాస్త్ర-విధిముత్సృజ్య వర్తతే కామ-కారతః ।
న స సిద్ధిమవాప్నోతి న సుఖం న పరాం గతిం ॥ |
|
24
|
తస్మాచ్ఛాస్త్రం ప్రమాణం తే కార్యాకార్య-వ్యవస్థితౌ ।
జ్ఞాత్వా శాస్త్ర-విధానోక్తం కర్మ కర్తుమిహార్హసి ॥ |