అథ సప్తమోఽధ్యాయః అధ్యాయం ౭

1 మయ్యాసక్త-మనాః పార్థ యోగం యుంజన్ మదాశ్రయః । అసంశయం సమగ్రం మాం యథా జ్ఞాస్యసి తచ్ఛృణు ॥
2 జ్ఞానం తేఽహం స-విజ్ఞానం ఇదం వక్ష్యామ్యశేషతః । యజాజ్ఞత్వా నేహ భూయోఽన్యత్ జ్ఞాతవ్యమవ-శిష్యతే ॥
3 మనుష్యాణాం సహస్రేషు కశ్చిద్ యతతి సిద్ధయే । యతతామపి సిద్ధానాం కశ్చిన్మాం వేత్తి తత్త్వతః ॥
4 భూమిరాపోఽనలో వాయుః ఖం మనో బుద్ధిరేవ చ । అహం-కార ఇతీయం మే భిన్నా ప్రకృతిరష్ట-ధా ॥
5 అపరేయమితస్త్వన్యాం ప్రకృతిం విద్ధి మే పరాం । జీవ-భూతాం మహాబాహో యయేదం ధార్యతే జగత్ ॥
6 ఏతద్యోనీని భూతాని సర్వాణీత్యుప-ధారయ । అహం కృత్స్నస్య జగతః ప్రభవః ప్రళయస్తథా ॥
7 మత్తః పర-తరం నాన్యత్ కించిదస్తి ధనం-జయ । మయి సర్వమిదం ప్రోతం సూత్రే మణి-గణా ఇవ ॥
8 రసోఽహమప్సు కౌంతేయ ప్రభాఽస్మి శశి-సూర్యయోః । ప్రణవః సర్వ-వేదేషు శబ్దః ఖే పౌరుషం నృషు ॥
9 పుణ్యో గంధః పృథివ్యాం చ తేజశ్చాస్మి విభావసౌ । జీవనం సర్వ-భూతేషు తపశ్చాస్మి తపస్విషు ॥
10 బీజం మాం సర్వ-భూతానాం విద్ధి పార్థ సనాతనం । బుద్ధిర్బుద్ధి-మతామస్మి తేజస్తేజస్వినామహం ॥
11 బలం బల-వతాం చాహం కామ-రాగ-వివర్జితం । ధర్మావిరుద్ధో భూతేషు కామోఽస్మి భరతర్షభ ॥
12 యే చైవ సాత్త్వికా భావాః రాజసాస్తామసాశ్చ యే । మత్త ఏవేతి తాన్ విద్ధి న త్వహం తేషు తే మయి ॥
13 త్రిభిర్గుణ-మయైర్భావైః ఏభిః సర్వమిదం జగత్ । మోహితం నాభి-జానాతి మామేభ్యః పరమవ్యయం ॥
14 దైవీ హ్యేషా గుణ-మయీ మమ మాయా దురత్యయా । మామేవ యే ప్ర-పద్యంతే మాయామేతాం తరంతి తే ॥
15 న మాం దుష్కృతినో మూఢాః ప్ర-పద్యంతే నరాధమాః । మాయయాఽప-హృత-జ్ఞానాః ఆసురం భావమాశ్రితాః ॥
16 చతుర్విధా భజంతే మాం జనాః సు-కృతినోఽర్జున । ఆర్తో జిజ్ఞాసురర్థార్థీ జ్ఞానీ చ భరతర్షభ ॥
17 తేషాం జ్ఞానీ నిత్య-యుక్తః ఏక-భక్తిర్విశిష్యతే । ప్రియో హి జ్ఞానినోఽత్యర్థం అహం స చ మమ ప్రియః ॥
18 ఉదారాః సర్వ ఏవైతే జ్ఞానీ త్వాత్మైవ మే మతం । ఆస్థితః స హి యుక్తాత్మా మామేవానుత్తమాం గతిం ॥
19 బహూనాం జన్మనామంతే జ్ఞాన-వాన్ మాం ప్ర-పద్యతే । వాసు-దేవః సర్వమితి స మహాత్మా సు-దుర్లభః ॥
20 కామైస్తైస్తైర్హృత-జ్ఞానాః ప్ర-పద్యంతేఽన్య-దేవతాః । తం-తం నియమమాస్థాయ ప్రకృత్యా నియతాః స్వయా ॥
21 యో-యో యాం-యాం తనుం భక్తః శ్రద్ధయాఽర్చితుమిచ్ఛతి । తస్య-తస్యాచలాం శ్రద్ధాం తామేవ వి-దధామ్యహం ॥
22 స తయా శ్రద్ధయా యుక్తః తస్యాఽరాధనమీహతే । లభతే చ తతః కామాన్ మయైవ విహితాన్ హితాన్ ॥
23 అంత-వత్తు ఫలం తేషాం తద్ భవత్యల్ప-చేతసాం । దేవాన్ దేవ-యజో యాంతి మద్భక్తా యాంతి మామపి ॥
24 అవ్యక్తం వ్యక్తిమాపన్నం మన్యంతే మామబుద్ధయః । పరం భావమజానంతో మమావ్యయమనుత్తమం ॥
25 నాహం ప్రకాశః సర్వస్య యోగ-మాయా-సమావృతః । మూఢోఽయం నాభి-జానాతి లోకో మామజమవ్యయం ॥
26 వేదాహం సమతీతాని వర్తమానాని చార్జున । భవిష్యాణి చ భూతాని మాం తు వేద న కశ్చన ॥
27 ఇచ్ఛా-ద్వేష-సముత్థేన ద్వంద్వ-మోహేన భారత । సర్వ-భూతాని సమ్మోహం సర్గే యాంతి పరం తప ॥
28 యేషాం త్వంత-గతం పాపం జనానాం పుణ్య-కర్మణాం । తే ద్వంద్వ-మోహ-నిర్ముక్తాః భజంతే మాం దృఢ-వ్రతాః ॥
29 జరా-మరణ-మోక్షాయ మామాశ్రిత్య యతంతి యే । తే బ్రహ్మ తద్ విదుః కృత్స్నం అధ్యాత్మం కర్మ చాఖిలం ॥
30 సాధి-భూతాధి-దైవం మాం సాధి-యజ్ఞం చ యే విదుః । ప్రయాణ-కాలేఽపి చ మాం తే విదుర్యుక్త-చేతసః ॥

ఇతి సప్తమోఽధ్యాయః