|
1
|
మయ్యాసక్త-మనాః పార్థ యోగం యుంజన్ మదాశ్రయః ।
అసంశయం సమగ్రం మాం యథా జ్ఞాస్యసి తచ్ఛృణు ॥ |
|
2
|
జ్ఞానం తేఽహం స-విజ్ఞానం ఇదం వక్ష్యామ్యశేషతః ।
యజాజ్ఞత్వా నేహ భూయోఽన్యత్ జ్ఞాతవ్యమవ-శిష్యతే ॥ |
|
3
|
మనుష్యాణాం సహస్రేషు కశ్చిద్ యతతి సిద్ధయే ।
యతతామపి సిద్ధానాం కశ్చిన్మాం వేత్తి తత్త్వతః ॥ |
|
4
|
భూమిరాపోఽనలో వాయుః ఖం మనో బుద్ధిరేవ చ ।
అహం-కార ఇతీయం మే భిన్నా ప్రకృతిరష్ట-ధా ॥ |
|
5
|
అపరేయమితస్త్వన్యాం ప్రకృతిం విద్ధి మే పరాం ।
జీవ-భూతాం మహాబాహో యయేదం ధార్యతే జగత్ ॥ |
|
6
|
ఏతద్యోనీని భూతాని సర్వాణీత్యుప-ధారయ ।
అహం కృత్స్నస్య జగతః ప్రభవః ప్రళయస్తథా ॥ |
|
7
|
మత్తః పర-తరం నాన్యత్ కించిదస్తి ధనం-జయ ।
మయి సర్వమిదం ప్రోతం సూత్రే మణి-గణా ఇవ ॥ |
|
8
|
రసోఽహమప్సు కౌంతేయ ప్రభాఽస్మి శశి-సూర్యయోః ।
ప్రణవః సర్వ-వేదేషు శబ్దః ఖే పౌరుషం నృషు ॥ |
|
9
|
పుణ్యో గంధః పృథివ్యాం చ తేజశ్చాస్మి విభావసౌ ।
జీవనం సర్వ-భూతేషు తపశ్చాస్మి తపస్విషు ॥ |
|
10
|
బీజం మాం సర్వ-భూతానాం విద్ధి పార్థ సనాతనం ।
బుద్ధిర్బుద్ధి-మతామస్మి తేజస్తేజస్వినామహం ॥ |
|
11
|
బలం బల-వతాం చాహం కామ-రాగ-వివర్జితం ।
ధర్మావిరుద్ధో భూతేషు కామోఽస్మి భరతర్షభ ॥ |
|
12
|
యే చైవ సాత్త్వికా భావాః రాజసాస్తామసాశ్చ యే ।
మత్త ఏవేతి తాన్ విద్ధి న త్వహం తేషు తే మయి ॥ |
|
13
|
త్రిభిర్గుణ-మయైర్భావైః ఏభిః సర్వమిదం జగత్ ।
మోహితం నాభి-జానాతి మామేభ్యః పరమవ్యయం ॥ |
|
14
|
దైవీ హ్యేషా గుణ-మయీ మమ మాయా దురత్యయా ।
మామేవ యే ప్ర-పద్యంతే మాయామేతాం తరంతి తే ॥ |
|
15
|
న మాం దుష్కృతినో మూఢాః ప్ర-పద్యంతే నరాధమాః ।
మాయయాఽప-హృత-జ్ఞానాః ఆసురం భావమాశ్రితాః ॥ |
|
16
|
చతుర్విధా భజంతే మాం జనాః సు-కృతినోఽర్జున ।
ఆర్తో జిజ్ఞాసురర్థార్థీ జ్ఞానీ చ భరతర్షభ ॥ |
|
17
|
తేషాం జ్ఞానీ నిత్య-యుక్తః ఏక-భక్తిర్విశిష్యతే ।
ప్రియో హి జ్ఞానినోఽత్యర్థం అహం స చ మమ ప్రియః ॥ |
|
18
|
ఉదారాః సర్వ ఏవైతే జ్ఞానీ త్వాత్మైవ మే మతం ।
ఆస్థితః స హి యుక్తాత్మా మామేవానుత్తమాం గతిం ॥ |
|
19
|
బహూనాం జన్మనామంతే జ్ఞాన-వాన్ మాం ప్ర-పద్యతే ।
వాసు-దేవః సర్వమితి స మహాత్మా సు-దుర్లభః ॥ |
|
20
|
కామైస్తైస్తైర్హృత-జ్ఞానాః ప్ర-పద్యంతేఽన్య-దేవతాః ।
తం-తం నియమమాస్థాయ ప్రకృత్యా నియతాః స్వయా ॥ |
|
21
|
యో-యో యాం-యాం తనుం భక్తః శ్రద్ధయాఽర్చితుమిచ్ఛతి ।
తస్య-తస్యాచలాం శ్రద్ధాం తామేవ వి-దధామ్యహం ॥ |
|
22
|
స తయా శ్రద్ధయా యుక్తః తస్యాఽరాధనమీహతే ।
లభతే చ తతః కామాన్ మయైవ విహితాన్ హితాన్ ॥ |
|
23
|
అంత-వత్తు ఫలం తేషాం తద్ భవత్యల్ప-చేతసాం ।
దేవాన్ దేవ-యజో యాంతి మద్భక్తా యాంతి మామపి ॥ |
|
24
|
అవ్యక్తం వ్యక్తిమాపన్నం మన్యంతే మామబుద్ధయః ।
పరం భావమజానంతో మమావ్యయమనుత్తమం ॥ |
|
25
|
నాహం ప్రకాశః సర్వస్య యోగ-మాయా-సమావృతః ।
మూఢోఽయం నాభి-జానాతి లోకో మామజమవ్యయం ॥ |
|
26
|
వేదాహం సమతీతాని వర్తమానాని చార్జున ।
భవిష్యాణి చ భూతాని మాం తు వేద న కశ్చన ॥ |
|
27
|
ఇచ్ఛా-ద్వేష-సముత్థేన ద్వంద్వ-మోహేన భారత ।
సర్వ-భూతాని సమ్మోహం సర్గే యాంతి పరం తప ॥ |
|
28
|
యేషాం త్వంత-గతం పాపం జనానాం పుణ్య-కర్మణాం ।
తే ద్వంద్వ-మోహ-నిర్ముక్తాః భజంతే మాం దృఢ-వ్రతాః ॥ |
|
29
|
జరా-మరణ-మోక్షాయ మామాశ్రిత్య యతంతి యే ।
తే బ్రహ్మ తద్ విదుః కృత్స్నం అధ్యాత్మం కర్మ చాఖిలం ॥ |
|
30
|
సాధి-భూతాధి-దైవం మాం సాధి-యజ్ఞం చ యే విదుః ।
ప్రయాణ-కాలేఽపి చ మాం తే విదుర్యుక్త-చేతసః ॥ |